Fejlesztés lépései
3 min read
Alábbiakban három fő listába gyűjtve kerültek összefoglalásra azok a kérdések, melyekre bármilyen fejlesztés, ide értve leginkább a honlap vagy webshop fejlesztését megelőzően gondolni kell.
Honlap és/vagy webáruház létrehozása előtti lépések:
- domain név kiválasztása
- .hu esetén ellenőrzés: https://www.domain.hu
- .eu ellenőrzés: https://eurid.eu
- egyéb ellenőrzés: https://www.verisign.com
- tárhelyigény meghatározása
- logó biztosítása vagy elképzelés megfogalmazása
- főbb színek megadása vagy meghatározása
- megjelenésre vonatkozó elképzelések összegyűjtése
- customer journey felvázolása
- rendszer esetleges meghatározása:
- tartalomkezelő rendszer: Drupal, Joomla, Magento, WordPress, stb.
- keretrendszer: Laravel, Symfony, Yii, egyedi fejlesztés, stb.
- előfizetéses rendszer: Platform, Shopify, ShopRenter, Unas, egyedi fejlesztés, stb.
Webáruház létrehozása előtti lépések:
- fizetési módok meghatározása (bankkártya, PayPal, Barion, Stripe, banki átutalás, utánvét, bankpénztári befizetés, stb.)
- szállítási módok meghatározása (GLS, DPD, Sameday, Foxpost, Packeta, csomagpont, csomagautomata, stb.)
- számlázóprogram meghatározása (Számlázz.hu, Billingo, stb.)
További kérdések, igények, melyeket célszerű tisztázni:
- többnyelvűség
- dokumentáció milyen típusú és szintű kell
- mely további külső, harmadik rendszerekkel kell összekötni
- felhasználói szintek (szuperadmin, admin, előfizető, csak olvasási jogosultságot biztosító szint, stb.)
- funkciólista
- üzemeltetési igény (ki, hol, hogyan, elosztott rendszer, VPS, dedikált szerver, stb.)
- elvárt fejlesztési idő
- rendelkezésre álló keretösszeg
- bármi más észrevétel, gondolat, jövőbeli fejlesztési terv, amire már most érdemes lenne felkészülni
Kivitelező vállalkozó részére a fenti kérdések mellett célszerűen átadandó:
- számlázási adatok:
- név
- cím (székhely / állandó lakcím)
- adószám (vállalkozás esetén)
- priorizált fizetési mód (átutalás, stb.)
Webáruházak esetében javasolt marketing elemek:
- külön szállítási és fizetési oldal létrehozása, mert a vásárlók gyakran keresik ezeket az információkat
- süti tájékoztató ablak nagyban, az oldal közepén jelenjen meg, hogy mindenképpen foglalkoznia kelljen vele a látogatónak
- csali termék létrehozása, amely lehet például webinár, letölthető ebook vagy valamilyen fizikai termék
- hírlevél checkbox és adatkezelés elfogadás checkbox is legyen már a Kosár oldalon is
- Kosár oldalon is szerepelhet már a csali / minta termék, amely egyszerűen hozzáadható legyen
- a kosárhoz adás (is) legyen konverzió, ne csak a tényleges vásárlás
- Kosár és Pénztár oldalon legyen „Folytatom a vásárlást” gomb / link, ami visszavezet vagy adott kategóriára, vagy az összes termék listájára
- vásárlások után kérjünk TrustIndex / Trustpilot véleményt, visszajelzést, melyért akár ajándékba felajánlható például 1000 forintos kupon
- Kosár és Pénztár oldalon legyen „Meglepetés opció” elfogadható / vásárolható szolgáltatás/termék (Akár ilyen leírással: Te is szereted a meglepetéseket? Ezzel az opcióval mi szeretnénk meglepni Téged valamivel. Hogy mivel, még mi sem tudjuk pontosan, függ a rendelésed tartalmától, de megrendelésed követően rövid időn belül jelentkezünk az ajándékkal.)
- vásárlás utáni Köszönjük oldalt is érdemes kihasználni, végezhetünk upsell-t, vagy visszairányíthatjuk a termékekre, feliratkoztathatjuk hírlevélre, stb.