infopédia.hu

100% hasznos információ

Fejlesztés lépései

3 min read

Alábbiakban három fő listába gyűjtve kerültek összefoglalásra azok a kérdések, melyekre bármilyen fejlesztés, ide értve leginkább a honlap vagy webshop fejlesztését megelőzően gondolni kell.

Honlap és/vagy webáruház létrehozása előtti lépések:

  • domain név kiválasztása
  • tárhelyigény meghatározása
  • logó biztosítása vagy elképzelés megfogalmazása
  • főbb színek megadása vagy meghatározása
  • megjelenésre vonatkozó elképzelések összegyűjtése
  • customer journey felvázolása
  • rendszer esetleges meghatározása:
    • tartalomkezelő rendszer: Drupal, Joomla, Magento, WordPress, stb.
    • keretrendszer: Laravel, Symfony, Yii, egyedi fejlesztés, stb.
    • előfizetéses rendszer: Platform, Shopify, ShopRenter, Unas, egyedi fejlesztés, stb.

Webáruház létrehozása előtti lépések:

  • fizetési módok meghatározása (bankkártya, PayPal, Barion, Stripe, banki átutalás, utánvét, bankpénztári befizetés, stb.)
  • szállítási módok meghatározása (GLS, DPD, Sameday, Foxpost, Packeta, csomagpont, csomagautomata, stb.)
  • számlázóprogram meghatározása (Számlázz.hu, Billingo, stb.)

További kérdések, igények, melyeket célszerű tisztázni:

  • többnyelvűség
  • dokumentáció milyen típusú és szintű kell
  • mely további külső, harmadik rendszerekkel kell összekötni
  • felhasználói szintek (szuperadmin, admin, előfizető, csak olvasási jogosultságot biztosító szint, stb.)
  • funkciólista
  • üzemeltetési igény (ki, hol, hogyan, elosztott rendszer, VPS, dedikált szerver, stb.)
  • elvárt fejlesztési idő
  • rendelkezésre álló keretösszeg
  • bármi más észrevétel, gondolat, jövőbeli fejlesztési terv, amire már most érdemes lenne felkészülni

Kivitelező vállalkozó részére a fenti kérdések mellett célszerűen átadandó:

  • számlázási adatok:
    • név
    • cím (székhely / állandó lakcím)
    • adószám (vállalkozás esetén)
  • priorizált fizetési mód (átutalás, stb.)

Webáruházak esetében javasolt marketing elemek:

  • külön szállítási és fizetési oldal létrehozása, mert a vásárlók gyakran keresik ezeket az információkat
  • süti tájékoztató ablak nagyban, az oldal közepén jelenjen meg, hogy mindenképpen foglalkoznia kelljen vele a látogatónak
  • csali termék létrehozása, amely lehet például webinár, letölthető ebook vagy valamilyen fizikai termék
  • hírlevél checkbox és adatkezelés elfogadás checkbox is legyen már a Kosár oldalon is
  • Kosár oldalon is szerepelhet már a csali / minta termék, amely egyszerűen hozzáadható legyen
  • a kosárhoz adás (is) legyen konverzió, ne csak a tényleges vásárlás
  • Kosár és Pénztár oldalon legyen „Folytatom a vásárlást” gomb / link, ami visszavezet vagy adott kategóriára, vagy az összes termék listájára
  • vásárlások után kérjünk TrustIndex / Trustpilot véleményt, visszajelzést, melyért akár ajándékba felajánlható például 1000 forintos kupon
  • Kosár és Pénztár oldalon legyen „Meglepetés opció” elfogadható / vásárolható szolgáltatás/termék (Akár ilyen leírással: Te is szereted a meglepetéseket? Ezzel az opcióval mi szeretnénk meglepni Téged valamivel. Hogy mivel, még mi sem tudjuk pontosan, függ a rendelésed tartalmától, de megrendelésed követően rövid időn belül jelentkezünk az ajándékkal.)
  • vásárlás utáni Köszönjük oldalt is érdemes kihasználni, végezhetünk upsell-t, vagy visszairányíthatjuk a termékekre, feliratkoztathatjuk hírlevélre, stb.
© 2025 Minden jog fenntartva! | Harkály Gergő | Newsphere by AF themes.