Ha szeretnél értékesítési tölcsérekkel egy automata bevételszerző rendszert építeni, akkor két dologra biztosan szükséged lesz: egy olyan csalira, amire nem tudnak nemet mondani az érdeklődők, és egy olyan ajánlatra, amivel azonnal visszakeresheted a hirdetési költségedet.
Hogyan kell árazni és kommunikálni? Egyszerű: mindig az elért eredményt árazd be és utána ezt is add el.
hírlevélre feliratkozást megerősítő, vagy rögtön azt követő levelek elolvasási aránya a legnagyobb, ezért érdemes már abban értékesíteni
a linkek lehetőség szerint legyenek aláhúzottak, ezzel is jelölve a felhasználónak, hogy kattinthat, kattintson
ne ugorjunk heading (H1-H6) címeket
űrlapok esetén támogassuk a felhasználói adatbevitelt
alt szöveg minden képen és videón legyen, 70-100 karakter hosszan
weboldalon esemény vagy értesítés mellé hang is társítható
jelbeszédet használók miatt egyszerűbb vagy csökkentett szókészlet használata ajánlott
szövegek megfogalmazása segítse az értékesítést („Nem fúrót veszel, hanem képet a falra.”)
Kiemelt szövegekben tegyél fel lényegre törő, kellemetlennek tűnő, de fontos kérdéseket, elindítva az olvasó gondolkodását egy eddig számára nem fontos probléma megoldására. Az a célod, hogy az olvasód arra gondoljon, hogy ezzel talán érdemes lenne foglalkoznia. („A könyvelésed NAV-álló?”, „A csomagszállításod versenyelőnyt vagy versenyhátrányt jelent?”, „A marketingkommunikációd színvonala méltó hozzád?”)
Webáruházak esetében javasolt marketing elemek:
külön szállítási és fizetési oldal létrehozása, mert a vásárlók gyakran keresik ezeket az információkat
süti tájékoztató ablak nagyban, az oldal közepén jelenjen meg, hogy mindenképpen foglalkoznia kelljen vele a látogatónak
csali termék létrehozása, amely lehet például webinár, letölthető ebook vagy valamilyen fizikai termék
hírlevél checkbox és adatkezelés elfogadás checkbox is legyen már a Kosár oldalon is
Kosár oldalon is szerepelhet már a csali / minta termék, amely egyszerűen hozzáadható legyen
a kosárhoz adás (is) legyen konverzió, ne csak a tényleges vásárlás
Kosár és Pénztár oldalon legyen „Folytatom a vásárlást” gomb / link, ami visszavezet vagy adott kategóriára, vagy az összes termék listájára
vásárlások után kérjünk TrustIndex / Trustpilot véleményt, visszajelzést, melyért akár ajándékba felajánlható például 1000 forintos kupon
Kosár és Pénztár oldalon legyen „Meglepetés opció” elfogadható / vásárolható szolgáltatás/termék (Akár ilyen leírással: Te is szereted a meglepetéseket? Ezzel az opcióval mi szeretnénk meglepni Téged valamivel. Hogy mivel, még mi sem tudjuk pontosan, függ a rendelésed tartalmától, de megrendelésed követően rövid időn belül jelentkezünk az ajándékkal.)
vásárlás utáni Köszönjük oldalt is érdemes kihasználni, végezhetünk upsell-t, vagy visszairányíthatjuk a termékekre, feliratkoztathatjuk hírlevélre, stb.