Press "Enter" to skip to content

UX/UI – minden, amit tudni akartál a felhasználói élményről

A jó UX/UI grafikus nemcsak elkészíti a projektet, hanem annak utóéletével is foglalkozik, nyomon követi, ezáltal visszajelzést, tudást és tapasztalatot szerez.

Alábbiakban néhány tipp összegyűjtve, amitől UX/UI szempontból jobb lehet egy weboldal:

  • űrlapokon (főleg pénztár oldalon) a megfelelő vagy épp hibás adatokat jelölve legyenek (például zöld pipa vagy keret a jó inputhoz és piros keret vagy felkiáltójel a rosszhoz)
  • külső szolgáltatók logóinak feltüntetése, úgy mint futárszolgálat vagy fizetést biztosító szolgáltató
  • alapértelmezetten ne legyen kiválasztva egy fizetési vagy szállítási mód, mert ez a felhasználóban olyan érzetet kelt, hogy csökkentett döntésköre van, kevesebből tud választani, nem ő választ
  • listázó oldalakon (például kategória oldal vagy keresési találat oldal) termékvariációk külön-külön is jelenjenek meg, ne egy blokk alatt
  • USP-t a CTA gomb mellé feltüntetni
  • közösségi vagy más, külső linkeket nem kiemelten megjeleníteni, láblécben elhelyezni, hogy ne kifele vezessük a látogatót az oldalról
  • a jó termékoldal hosszú, minden kép, információ, segédlet szerepel rajta
  • kosár oldalon a kupon mező ne látszódjon kiemelten, ne vezessük a felhasználót arra, hogy keressen kuponkódot, akár a weboldalon kívül a szabad interneten, ezáltal akár más, konkurens weboldalra átlátogatva
Mission News Theme by Compete Themes.