A jó UX/UI grafikus nemcsak elkészíti a projektet, hanem annak utóéletével is foglalkozik, nyomon követi, ezáltal visszajelzést, tudást és tapasztalatot szerez.
Alábbiakban néhány tipp összegyűjtve, amitől UX/UI szempontból jobb lehet egy weboldal:
- űrlapokon (főleg pénztár oldalon) a megfelelő vagy épp hibás adatokat jelölve legyenek (például zöld pipa vagy keret a jó inputhoz és piros keret vagy felkiáltójel a rosszhoz)
- külső szolgáltatók logóinak feltüntetése, úgy mint futárszolgálat vagy fizetést biztosító szolgáltató
- alapértelmezetten ne legyen kiválasztva egy fizetési vagy szállítási mód, mert ez a felhasználóban olyan érzetet kelt, hogy csökkentett döntésköre van, kevesebből tud választani, nem ő választ
- listázó oldalakon (például kategória oldal vagy keresési találat oldal) termékvariációk külön-külön is jelenjenek meg, ne egy blokk alatt
- USP-t a CTA gomb mellé feltüntetni
- közösségi vagy más, külső linkeket nem kiemelten megjeleníteni, láblécben elhelyezni, hogy ne kifele vezessük a látogatót az oldalról
- a jó termékoldal hosszú, minden kép, információ, segédlet szerepel rajta
- kosár oldalon a kupon mező ne látszódjon kiemelten, ne vezessük a felhasználót arra, hogy keressen kuponkódot, akár a weboldalon kívül a szabad interneten, ezáltal akár más, konkurens weboldalra átlátogatva