Vállalkozási szerződés minta

Amely az alulírt napon jött létre
(1) a(z) XYZ Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1000 Budapest, Fő utca 1., adószám: 12345678-1-12 cégjegyzékszám: 12-12-123456 képviseli: Teszt Elek önálló cégjegyzési joggal rendelkező ügyvezető, mint megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő),
másrészről
(2) a(z) XYZ Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1234 Budapest, Fő út 2.; adószám: 87654321-9-98; cégjegyzékszám: 98-98-987654; képviseli: Teszt Elek önálló cégjegyzési joggal rendelkező ügyvezető, mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó)
(a továbbiakban együttesen: Felek, külön-külön: Fél) között az alulírott napon és helyen, az alábbi feltételekkel:
I. A Megbízás tárgya
- A Megrendelő megbízza a Vállalkozót a megbízó által elképzelt fejlesztés/feladat 2. mellékletben található műszaki specifikáció szerinti elkészítésével. Amely tartalmazza a fejlesztés/feladat tervezését és fejlesztését. A megrendelt funkciók részletes leírása 2. sz. mellékletben (Műszaki specifikáció) található.
- Megrendelő tudomásul veszi és kimondottan elfogadja, hogy a jelen szerződés tárgyát képező weboldal/modul/termék a Vállalkozó infrastruktúráján való futtatásra került kialakításra, és annak elkészültét követően ott kerül üzemeltetésre.
II. Munkamenet, időtartam
- A vállalási határidő 2025. szeptember 30. mely határidő az élesítési folyamatot is tartalmazza. A műszaki kritérium a 2.sz. mellékletben (Műszaki specifikáció) kerül részletezésre. A megrendelés teljesítése az 1. sz. mellékletben foglalt Ütemterv szerint történik.
- Utasítás módja: Vállalkozó a jelen szerződés által megszabott kereteken belül a Megrendelő írásbeli utasításai szerint köteles eljárni. Írásbeli utasításnak minősülnek az e-mail, levél útján küldött utasítások. Az utasítás nem terjedhet ki a munka megszervezésére, illetőleg nem teheti a teljesítést terhesebbé.
III. A szolgáltatás díja, fizetési feltételek
- A Megrendelő a szolgáltatásért az előzetesen már egyeztetett árat fizeti meg. A fejlesztési munka díjazása: NETTÓ: xxx.000 + ÁFA Ft, azaz hatszáznegyvenezer plusz ÁFA forint.
- A megrendelő közös megegyezés alapján 2 részletben fizeti ki a munkadíjat, az 1. sz. mellékletben (Ütemterv és árajánlat) foglalt tartalomnak megfelelően alábbi fizetési ütemezés szerint:
a. Nettó xxx.000 + ÁFA Ft, (30%) azaz százkilencvenkétezer plusz ÁFA forint a szerződés aláírását követő 8 napon belül kerül a számla kiállításra.
b. Nettó yyy.000 + ÁFA Ft, (70%) azaz négyszáznegyvennyolcezer plusz ÁFA forint a 2. Fázis teljesítését követő 8 napon belül kerül a számla kiállításra.
IV. Fizetési és számlázási feltételek, teljesítésigazolás
A fizetési és számlázási ütemezést és körülményeket a III. fejezet, illetve az 1. sz. melléklet (Ütemterv és árajánlat) tartalmazza. Vállalkozó számláját a mindkét fél által elfogadott teljesítésigazolás alapján állíthatja ki.
- Megrendelőnek a teljesítésigazolás átvételétől (elektronikus továbbítás esetén a levél érkezési időpontjától) 8 munkanap áll rendelkezésére az abban foglaltak vizsgálatára, illetve a teljesítés ellenőrzésére, amely időkorláton belül a teljesítéssel szemben kifogást emelhet annak egyes tételeit vitathatja, illetve további részletes adatokat kérhet a Vállalkozótól.
- Amennyiben a Megrendelő a rendelkezésére álló időkorláton belül nem reagál érdemben a benyújtott igazolásra, a szolgáltatások teljesítettnek, és a Megrendelő részéről szakmailag elfogadottnak tekintendőek.
- Amennyiben Megrendelő a teljesítéssel szemben kifogást emelt, és az általa lefolytatott eljárás eredménye az, hogy Vállalkozó a kifogással érintett teljesítést nem javította ki, akkor Megrendelő kérheti a teljesítés kifogással érintett részének ismételt teljesítését, amelyet Vállalkozó köteles elvégezni azzal, hogy az ismételt teljesítésért további díjat nem számíthat fel.
- A számla kiegyenlítése a benyújtott számla kiállításától számított 14. naptári napon történik a Vállalkozó jelen Szerződésben meghatározott bankszámlájára történő átutalással. A Vállalkozó köteles tájékoztatni a Megrendelő részéről a 29. pontban meghatározott személyt emailben a számla kiállításáról. Amennyiben ez a nap munkaszüneti nap, úgy a fizetési határnap az ezt követő első banki nap.
- A Megrendelő késedelmes fizetése esetén Vállalkozót a Ptk. 301/A. § (2) bekezdése szerinti mértékű késedelmi kamat illeti meg.
V. Kritériumok, feltételek
- Vállalkozó munkáját az alábbi kritériumok alapján végzi:
a. A munkát a 3. pontban szereplő, első pénzügyi teljesítés Megrendelő általi átutalása után köteles megkezdeni.
b. Vállalkozó az egyes készültségi szintek átadása után közös megbeszélésen ismerteti a Megrendelővel az adott készültségi szinten elkészült funkciók működését és használatának módját.
c. Köteles javítani az esetleges működési hibákat, melyek a megbeszélések alapján elkészített funkciókat érintik, a szerződéses időszakban, illetve a garanciális időszak alatt.
d. A munka elkezdését követően, a fejlesztés elkészítése kizárólag a Felek között jóváhagyásra kerülő és általuk elfogadott tervek alapján történik.
e. Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozóval mindenben együttműködik, munkáját elősegíti és támogatja. Számára a szükséges válaszokat és információkat, jóváhagyásokat a lehető legrövidebb időn belül megadja. A Vállalkozó email jelzéseire, kérdéseire 2 munkanapon belül válaszol, visszaigazolja azokat, illetve amennyiben válaszával várhatóan késedelembe esik, jelzi a Vállalkozó részére, hogy válasza mikorra várható.
f. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a jelen szerződés 2. sz. mellékletét képező műszaki specifikáció a Vállalkozó által elvégzendő munka minden feltételét és részletét teljes mértékben tartalmazza.
g. A 12. e. és f. pontokban szerelő tartalmakra vonatkozóan Vállalkozó bármely további módosítást kizárólag – előzetesen egyeztetett – plusz vállalkozási díj és vállalkozási szerződés ellenében készíti el, melynek mértéke egy külön megállapodás tárgyát képezi.
h. A munka elkezdése után kért plusz funkciókat, illetve minden design módosítás, amely az első fázis során elfogadott terven, valamint minden funkcionális módosítást mely eltér jelen a szerződésben és műszaki specifikációban foglaltaktól, és a megbeszélések alatt megállapodottaktól, kizárólag – előzetesen egyeztetett – plusz vállalkozási díj és vállalkozási szerződés ellenében készíti el, melynek mértéke egy külön megállapodás tárgyát képezi.
i. Vállalkozó nem vállal felelősséget az olyan időbeli csúszásért, amit tőle független technikai vagy egyéb problémák okoznak.
j. Vállalkozó a Megrendelő adatait a Megrendelő által előírt adatvédelmi előírásoknak megfelelően kezeli.
k. Vállalkozó a jelen szerződésből eredő kötelezettségeit át nem ruházhatja, viszont alvállalkozó igénybevételére jogosult. Vállalkozó az általa jogosan igénybe vett alvállalkozóért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna.
l. Veszélyeztető és gátló körülmények: Vállalkozó köteles Megrendelőt értesíteni minden olyan körülményről, amely a szerződésben foglaltak eredményességét, vagy kellő időre történő elvégzését veszélyezteti vagy gátolja, továbbá kötelesek figyelmeztetni Megrendelőt, amennyiben célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad.
- Megrendelő a következő további tételeket is biztosítja Vállalkozónak a teljesítéshez:
a. Szükséges regisztrációkat elvégzi és a hozzáféréseket átadja a Vállalkozó részére, amelyek szükségesek a rendszer működtetéséhez
b. Tartalmi anyagok, szövegezések, képek elkészítése és átadása az 1. sz. mellékletben meghatározott ütemezésnek megfelelően.
c. Megrendelő kifejezetten vállalja, hogy a munka kivitelezésének folyamán a részére ellenőrzésre és jóváhagyásra megküldött funkciókat megfelelő alapossággal vizsgálja felül, és az észrevételezett esetleges hibákat ill. hiányosságokat 8 napon belül jelzi. Amennyiben ezen időtartam alatt erre vonatkozó jelzés nem érkezik Megrendelőtől, abban az esetben Vállalkozó a megküldött funkciót Megrendelő részéről elfogadottnak tekinti.
VI. Garancia, felmondás, késedelmi díj
- Vállalkozó munkáját lehető legnagyobb gondossággal, a szakma szabályai szerint végzi el.
- A Megrendelő részére a végleges verzió átadása után Vállalkozó az általa elvégzett munkára 6 hónap garanciát vállal, mely azt jelenti, hogy plusz költség nélkül javítja az elkészített rendszer hibáit. Ebbe nem tartoznak bele a nem általa végzett, a rendszer működését befolyásoló változtatások által kiváltott hibák.
- A jelen Szerződés rendes felmondással, illetve közös megegyezéssel megszüntethető. Felek rögzítik, hogy rendes felmondás esetén a felmondási idő 30 nap.
- Amennyiben a Megrendelő rendes felmondással felmondja a szerződést, az első pénzügyi teljesítés nem kerül visszafizetésre, továbbá a Megrendelő köteles a megkezdett készültségi szintnek megfelelő ellenértéket is kifizetni a Vállalkozónak.
- Bármelyik szerződő fél jogosult a jelen szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a másik fél a kötelezettségeit súlyosan megsérti és a másik fél felhívására 15 napon belül nem állítja helyre a szerződésszerű állapotot, továbbá amennyiben e kötelezettség megszegése okán a szerződés továbbifenntartása a másik féltől nem várható el.
- Kötbér: Amennyiben a Vállalkozó önhibájából késedelembe esik, köteles a 1. hét lejárta után az 1. sz. melléklet alapján a részére kifizetendő összegből minden nap után 2%-ot elengedni. A kötbér maximális mértéke a teljes nettó ár 40%-a lehet. Vállalkozó nem vállal felelősséget semmilyen olyan időbeli késésért, amik rajta kívül álló okokból erednek. Az esetleges hibákért, amelyek egy harmadik személy által történő módosítás következtében történnek, a Vállalkozó semmilyen mértékben nem felelős.
VII. Szavatosság és szerződői jogok
Felek megállapodnak, hogy a Termék felhasználási jogait – különös tekintettel az átdolgozására, fejlesztésére, összekapcsolására, többszörözésére és terjesztésére vonatkozó jogokra – a Vállalkozó időbeli korlátozás nélkül kizárólagos jelleggel – a Megrendelő részére visszavonhatatlanul átengedi a III. fejezetben megjelölt megbízási díj teljes megfizetését követően.
VIII. Titoktartás
- Felek kötelezik magukat arra, hogy a jelen Megállapodás szerinti jogviszonyukkal kapcsolatosan, annak eredményeként, illetőleg egyéb módon tudomásukra jutott mindazon információt, adatot, amely a másik Félre, így különösen annak üzleti, pénzügyi, társasági jogviszonyaira vonatkozik, minden körülmény között megőrzik.
- Felek tudomásul veszik, hogy az őt terhelő titoktartási kötelezettség az általa igénybe vett alvállalkozókra is kiterjed. Felek ezért kötelesek felhívni a személyek figyelmét a jelen keretszerződésben foglalt titoktartási kötelezettségre és annak betartására.
- A Felek egyúttal kötelezettséget vállalnak arra, hogy az ilyen információkat sem a jelen Megállapodás időbeli hatálya alatt, sem annak megszűnését követően nem teszik harmadik személyek számára hozzáférhetővé, vagy azokat egyéb, a jelen Megállapodás tárgyával össze nem függő módon nem használják fel, illetve azzal nem élnek vissza. A Felek az információkat kizárólag a Megállapodás teljesítéséhez, az ehhez szükséges mértékben használják fel, és csak a teljesítésben közvetlenül részt vevő alkalmazottaik, illetve közreműködőik számára teszik hozzáférhetővé.
- Nem tartozik a titoktartási kötelezettség körébe azon adat, illetve információ,
a. amely köztudomású;
b. amelyet nem a Megállapodás megsértésével hoztak nyilvánosságra;
c. amely nyilvánosságra hozatali korlátozás nélkül a másik Fél birtokában volt már azelőtt, hogy azt a nyilvánosságra hozó Féltől megkapta volna;
d. amelyet a használó Fél olyan harmadik féltől kapott, aki jogszerűen szerezte meg vagy hozta létre azt, és akit nem köt a nyilvánosságra hozatali tilalom;
e. amelyet az egyik Fél a másik Fél bizalmas információjának felhasználása nélkül maga hozott létre; vagy
f. amelyet az adott Félnek – jogszabályban meghatározott – kötelessége átadni az illetékes hatóság számára.
- A Felek kötelesek megtéríteni azt a vagyoni vagy nem vagyoni kárt, melyet titoktartási kötelezettségük megszegésével okoznak.
IX. Záró rendelkezések
- Felek a jelen Szerződésben nem szabályozott kérdésekben, a hatályos magyar PTK. és más vonatkozó jogszabályok, továbbá a hatályos magyar Internet szabványok alkalmazandók.
- Bármely vita eldöntésére, amely a jelen Szerződésből vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek alávetik magukat a Vállalkozó székhelye szerint hatáskörrel rendelkező Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének.
Kapcsolattartók:
g. Vállalkozó részéről:
Teszt Elek
Cím: …
Telefonszám: …
Email cím: …
h. Megbízó részéről:
Teszt Elek
Cím: …
Telefonszám: …
Email cím: …
Kelt: …………………………….., 20.. . .. . .. .
XYZ Kft. XYZ Kft.
képviseletében képviseletében
Teszt Elek ügyvezető Teszt Elek ügyvezető
Megrendelő Vállalkozó
- számú melléklet
….